woensdag 11 augustus 2010

Japanse wasbare luiers

Ze zien er echt heel grappig, vrolijk en vooral heel mooi uit. Heel anders dan bij ons en zijn ook heel erg populair bij AB/TB'ers in Nederland en Vlaanderen. Een nadeel is wat ik heb gemerkt dat er heel erg moeilijk aan te komen is enerzijds omdat veel bedrijfjes die zich richten op de AB/TB markt alleen maar in het Japans zijn dus voor ons niet te lezen maar ook de prijzen van dit soort luiers is enorm hoog te noemen vanaf zo een slordige €63 tot tegen de €100 per stuk en ook de verzendkosten zijn extreem hoog. Misschien is dat ook wel de reden waarom de websites uitsluitend in het Japans zijn. Ze zien er ook nog is voor onze begrippen heel vreemd uit.


Sandra zou Sandra niet zijn als ze niet zou proberen toch aan deze luiers te geraken en ik had geluk dat een oom van mij voor zijn werk naar Tokio in Japan moest een tijdje geleden en heb hem toen het website adres van zo een bedrijfje meegegeven zodat hij er in Japan naar kon vragen. Gelukkig had die een Japanse mevrouw die goed Engels sprak op het werk daar die gebeld heeft en zo is mijn oom met die mevrouw er naar toe gegaan.

Op de eerste plaats spraken ze heel slecht Engels daar zo en en zo al een ramp dan als je er iets wilt bestellen vindt ik zelf. Maar een andere bijkomstigheid is ook nog eens dat die Japanners alle maal kleine mensen zijn dan zou je zeggen Sandra voor jouw helemaal ideaal. Nee dus want een maat smal hier moet je daar al een maat medium nemen want anders zeer grote kans dat het niet past de maten zijn totaal anders dan bij ons schiet lekker op dus. Ik wilde graag navolgende luier hebben met hallo kitty er op die vindt ik heel mooi en grappig.
Ze hadden ze naast met druk knopen sluiting ook met klittenband sluiting. Ook verkochten ze er plastic broekjes met katoenen buitenkant waar je inlegluiers in kunt stoppen of een wasbare luier die je dubbel moet vouwen zoals bijvoorbeeld zo een vierkante baby luier.

Wat ik begrepen heb is Japan voor ons Nederlanders/Vlamingen een enorm duur land misschien daarom ook die echt zeer hoge prijzen voor deze mooie luiers want ze zijn gewoon super duur te noemen ondanks dat ze heel erg mooi en schattig zijn maar wie heeft er nu tussen de 63 en 100 euro over exclusief verzendkosten voor een luier laten we eerlijk zijn. Ik vrees dat er ongeveer 1/3 aan verzendkosten bij komt.

1 opmerking:

  1. Bij ab-dl club shop verkopen ze diverse Fuubuu plasticbroeken, deze bevallen mij zeer goed. Voorheen droeg ik meestal SGA of Suprima over mijn broekluier.

    BeantwoordenVerwijderen