zaterdag 7 augustus 2010

Super schone ruimte om je luier te verschonen

Vaak hoor je veel klachten van mensen die wegens incontinentie luiers dragen maar ook van AB/TB'ers dat er eigenlijk weinig goede en vooral schone ruimtes zijn om je luier te verschonen. 

Toiletten zijn vaak te klein om je luier te verschonen en is al helemaal een ramp als je ook nog eens geholpen moet worden met het verschonen van je luier omdat ik in mijn geval door mijn spierziekte dat niet kan en mijn moeder of tante dat moet doen. Nu ben ik niet zo groot maar met zijn tweeën in de kleine ruimte van een toilet lukt zelfs mij niet. Daarbij vindt ik de meeste toiletten gewoon ronduit smerig en zou daar niet graag mij verschonen. Zelfs sommige dames toiletten zijn te smerig om binnen te gaan want er lopen heel wat viespeuken rond hoor.

Ik heb wel eens gehoord dat de heren toiletten vaak zo smerig zijn dat een varkensstal er nog schoner en frisser uitziet dat lijkt mij al een reden te meer om een luier te gaan dragen en gewoon daarin te plassen als je moet.

Een ander probleem is wat ik vaak hoor dat er weinig of geen rekening mee wordt gehouden met mensen die een luier moeten dragen om de luier te kunnen weggooien in een prullenbak die in te toiletten staat zodat niet iedereen ziet dat jij een luier weggooit in de prullenbak. Je moet altijd met de gebruikte luier uit de hokjes om je luier in de afvalbak te deponeren die bij de wasbakken staat met gevolg dat iedereen ziet dat jij nog een luier draagt en je staat aan te staren of je van een andere planeet komt.

Zelf maak ik met mijn moeder en tante bijna altijd gebruik van de babyverschoonruimte omdat we daar voldoende ruimte hebben en deze bijna altijd zeer schoon zijn al er ook onder de mama's viespeuken rondlopen hoor dat ze de gebruikte luiers van hun kindje niet eens netjes in de afvalbak deponeren maar gewoon laten liggen. Maar het overgrote deel van deze ruimtes zijn echt heel schoon.

Een die echt als ik cijfers zou moeten geven een 10+ krijgt is die in het Waasland Shopping center in St. Niklaas in België waar mijn moeder en tante heel vaak boodschappen gaan doen. Het is er echt super super schoon een absolute aanrader om je luier te verschonen en ze doen er ook niet moeilijk als je zegt dat je de babyverschoonruimte wilt gebruiken omdat je incontinent bent. Inmiddels kennen ze mij me moeder en me tante wel en zeggen ze niks meer als we de ruimte ingaan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten